Fie că suntem o organizație studențească, fie că suntem o organizație care își propune să susțină proiecte culturale, proiecte sociale, educaționale sau alte teme pe care le întâlniți în această societate în care ne dezvoltăm și încercăm să învățăm să fim din ce în ce mai buni în ceea ce facem învățând și practicând, credem că fiecare dintre noi ar trebui să știe că, înainte de a fi susținuți și credibili în domeniul în care activăm, trebuie să ne facem auziți în primul rând, și în același timp să putem spune clar și concis cum suntem noi diferiți față de ceilalți.
Tocmai de aceea, ne-am propus să vă vorbim puțin despre relațiile publice în cadrul ONG-urilor și mai exact, cum putem beneficia de acestea în activitățile noastre pentru a ajunge cât mai eficienți și recunoscuți pentru ceea ce ne definește.
1. Cunoaşte-ţi publicul ca pe tine însuţi
Credem că este foarte important ca atunci când vrem să transmitem mesajele despre noi ca ONG, trebuie să avem clar stabilit în minte către cine va ajunge acest mesaj și cum vrem să fie perceput, făcând aici referire atât la sponsori, voluntari, cât și actualii sau posibilii parteneri. Avem aici de reținut un lucru foarte important și anume, chiar dacă pe termen scurt am reușit să ne facem cunoscute serviciile și proiectele la care lucrăm, este esențial ca această comunicare cu oamenii cu care colaborăm sau cu care ne dorim să colaborăm pe viitor să fie una permanentă, asigurându-ne că aceștia sunt conștienți de impactul pe care îl avem prin activitățile întreprinse cât și cum ar putea beneficia ei în urma unei colaborări.
Pentru acest lucru, trebuie să cunoaștem întotdeauna foarte bine domeniul în care activăm precum și domeniile conexe pentru a fi la curent cu evenimentele care au loc, putând de altfel să ne luăm și idei de cum ne putem îmbunătăți proiectele precum și să cunoaștem oamenii interesați de activitățile noastre și la rândul lor, să fie conștienți de modalitățile în care ar putea contribui la acestea.
În al doilea rând, nu trebuie să uităm că înainte de a ne face cunoscuți, avem nevoie de propria identitate, una cât mai puternică ce ne va asigura succesul pe termen lung și ne va ajuta să rămânem cât mai mult timp în mintea publicului pe care îl vizăm.
Avem așadar, nevoie de o poziționare și pentru aceasta vom apela la elemente de identitate precum un logo reprezentativ, recomandând aici ceva cât mai simplu dar în același timp care să surprindă mesajul cheie și valorile pe care dorim să le transmitem.
3. Împrieteneşte-te cu Facebook şi Twitter
De asemenea, facem parte din acest mediu online care ne oferă șansa să intrăm zilnic în contact cu sute de persoane, un element la îndemână și desigur esențial ar fi promovarea prin social media vorbind aici de Blog, Facebook, Twitter și alte canale pe care le considerați potrivite pentru ceea ce doriți să promovați despre organizația voastră. Aveți astfel ocazia să beneficiați de un spațiu personalizat în care prezentați serviciile oferite și să actualizați zilnic sau în timp real evenimentele la care participați sau ideile pe care le susțineți atât în rândul partenerilor cât și a oamenilor pe care doriți să-i atrageți în proiectele care vă pun în mișcare.
4. Dezvoltă colaborări şi parteneriate
Vorbind de parteneri, menționăm aici atât partenerii media prin intermediul cărora puteți spori notorietatea, cât și voluntarii și sponsorii pe care îi puteți atrage în funcție de cauza pe care o susțineți, la rândul ei validată prin intermediul transparenței și seriozității de care dați dovadă de-a lungul timpului în cadrul activităților întreprinse.
5. Foloseşte inteligent materialele de PR
Nu uitați desigur, de materialele clasice recunoscute în PR care vă pot fi de mare folos și mai exact: comunicatele de presă prin care anunțați întotdeauna un eveniment sau un proiect pe cale să se lanseze sau care a fost deja lansat. Însoțiți-vă website-urile de newslettere prin care să mențineți la curent audiența cu ultimele post-uri despre ceea ce faceți sau recomandați, și mai ales, pentru ca rezultatele să cunoască o credibilitate cât mai mare în rândul publicului vizat, nu uitați să publicați rapoarte anuale cu activitățile cheie și proiectele demarate.
6. Apelează la liderii de opinie
O ultimă recomandare în vederea obținerii unei acoperiri media ample ar fi apelul la liderii de opinie. Îi puteți identifica bineînțeles, în funcție de domeniul de activitate și de cauza susținută precum și după impactul pe care aceștia îl au în rândul audienței la care vă doriți să ajungeți.
Și pentru că de cele mai multe ori unii dintre cei mai răspândiți vectori de imagine pentru ONG-uri sunt reprezentați chiar de voluntari, vă recomandăm să aruncați un ochi și pe ideile acestora chiar aici.
Sperăm ca aceste idei să vă fie utile și dacă nu le aplicați deja, astăzi ar fi un început bun pentru a face un pas în a vorbi și a vă face auziți atunci când susțineți proiectele la care lucrați.