Sâmbătă, 3 noiembrie 2012, a avut loc în Cluj-Napoca o întâlnire de soi a celor pasionaţi de public speaking. Evenimentul s-a adresat îndeosebi celor care sunt la început de drum şi doresc să-şi perfecţioneze prezentările cu ajutorul feedback-ului primit din sală. În momentul în care a fost deschis apelul pentru participare, cei interesaţi au putut opta pentru postura de vorbitor, pentru cea de facilitator sau spectator. Gazda acestui eveniment a fost Asociaţia Support for Youth Development.
Reuniţi sub denumirea “Speakers’ Arena” 8 tineri din diferite părţi ale Clujului şi nu numai şi-au pregătit discursuri care de care mai diferite. Cineva a vorbit despre locul de muncă ideal, o altă domnişoară, studentă în anul I, şi-a făcut curaj şi a ţinut o prezentare despre motivaţie, altcineva a povestit cu patos despre începuturi, cineva a încântat audienţa cu un discurs savuros despre legume, iar un vorbitor pasionat de viaţă a pus accentul pe trăirea clipei prezente.
Întâlnirile de acest gen au loc de două ori pe lună şi oricine îşi doreşte să încânte publicul cu un discurs sau să evalueze o prezentare este binevenit. Nu se percepe taxă de participare, iar atmosfera creată de organizatori este una destinsă, propice învăţării non-formale. Pentru mai multe informaţii despre acest concept, am intervievat-o pe Ilinca Toderean, managerul de proiect.
Ce fel de ONG este Support for Youth Development?
Support for Youth Development este o asociație dedicată dezvoltării personale și profesionale a tinerilor. De când ne-am început activitatea în 2009, am avut foarte multe proiecte de tineret, pe tematici precum descoperirea României de către străini, democrație creativă, informarea tinerilor din mediul rural, hrană sănătoasă, reciclare, schimburi de tineri și multe altele. Puteți afla mai multe despre noi pe pagina https://www.facebook.com/support4youth .
Cum s-a născut ideea “Speakers’ Arena”?
Ideea “Speakers’ Arena” a apărut cu mai mulți ani în urmă, la inițiativa lui Răzvan Daba, membru al Junior Chamber International București. Răzvan a avut ideea de a crea un grup de sprijin gratuit pentru cei ce își doresc să devină vorbitori în public mai buni și a început să organizeze întâlniri la care oricine putea lua cuvântul și primi feed-back. Proiectul a avut mult succes, motiv pentru care a fost preluat în numeroase orașe, inclusiv la Amsterdam și la Londra. Noi am adus Speakers’ Arena la Cluj în februarie 2012 și de atunci am organizat nouă ediții în acest format, cu ajutorul partenerilor noștri, Organizația Studenților Economiști.
Ce public ţintă are?
Publicul nostru țintă este orice persoană care dorește să devină un vorbitor mai bun. La noi își găsesc locul și cei care vorbesc pentru prima dată în public și sunt foarte emoționați, dar și cei care au deja experiență și doresc să devină mai buni sau să testeze noi metode. Ceea ce face acest loc unic este că oricine ar veni, prin sistemul nostru de feed-back, învață de la ceilalți și îi învață la rândul său. Noi oferim un cadru de învățare, iar calitatea este dată de oamenii frumoși și interesanți care contribuie cu ideile și cu experiențele lor de viață.
Ce ar trebui să ştie cei care participă pentru prima dată?
În primul rând, faptul că e complet gratuit. Apoi, depinde în ce calitate dorește să participe! La Speakers’ Arena te poți înscrie, desigur, ca vorbitor, dar și ca spectator sau ca facilitator. Ne așteptăm de la vorbitorii noștri să se pregătească în avans și să ne trimită planul lor de discurs cu o zi înainte. Ca vorbitor poți alege orice stil și orice tematică, atâta vreme cât nu faci propagandă politică sau religioasă sau nu faci publicitate unui produs.
Dacă ai ales să fii pentru început doar spectator, ne așteptăm să asculți activ și să dai feed-back. Feed-back-ul este esența întâlnirilor noastre, iar ceea ce îi vei transmite unui vorbitor îl va ajuta să-și dea seama mai bine care sunt punctele lui forte și unde ar putea să îmbunătățească. De aceea e atât de important să ne dai un feed-back cât mai serios și mai sincer!
Cât despre cei care se înscriu ca facilitatori, aceștia sunt oamenii pe care ne bazăm pentru organizare și care doresc să ducă experiența Speakers’ Arena cu un pas mai departe.
Înainte de fiecare ediție avem două întâlniri cu facilitatorii, unde împărțim rolurile și ne asigurăm că avem tot ce ne trebuie. Ca facilitator poți să filmezi, să fotografiezi, să te ocupi de fișele de feed-back, de logistică, de sunet și proiector, să trimiți comunicate de presă sau mesaje pentru participanți, să editezi video-uri sau să faci fundraising. Avem nevoie de toate aceste roluri! Ne încurajăm facilitatorii să rămână în echipa noastră pe termen lung și să încerce pe rând toate aceste roluri. Cei care sunt cu adevărat motivați pot deveni cu timpul moderatori sau chiar organizatori de eveniment.
Cât de dese vor fi întâlnirile?
Edițiile Speakers’ Arena au loc de regulă o dată la două săptămâni. Acum în noiembrie însă ne vom întâlni pentru Ediția Specială cu ocazia Săptămânii Studentului Economist. Vă așteptăm deci din nou sâmbătă, 10 noiembrie, la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor pentru ceea ce va fi o ediție deosebită. Formularul de înscriere e deja online și poate fi accesat la adresa http://tinyurl.com/speakersarena-sse .
Un mesaj pentru publicul larg pasionat de public speaking….
Mesajul nostru este în primul rând că abia așteptăm să vă cunoaștem! Speakers’ Arena este mai mult decât un eveniment la care vorbim, ne luăm feed-back-ul și apoi mergem acasă; din februarie și până acum am adunat în jurul nostru oameni deosebiți, cu care am ieșit la o bere, la o seară de film sau de jocuri, cu care am avut discuții captivante și cu care ne-am împrietenit.
În altă ordine de idei, pentru cei care doresc să aprofundeze puțin mai mult subiectul vorbitului în public, am pregătit un training pe această temă, care va avea loc vineri 16 noiembrie. Taxa este de 25 de lei, dar pentru participanții la Speakers’ Arena e de numai 20. Cine dorește să participe ne poate scrie la speakers.arena.cluj@gmail.com .
Aşadar, sunteţi aşteptaţi la următoarea întâlnire, care va avea loc sâmbătă, 10 noiembrie 2012 . Mult succes în realizarea prezentărilor sau audiţie plăcută dacă alegeţi să fiţi spectatori!
Fotografii realizate de Cristian Ioan: http://