Cu ceva timp în urmă, vă aduceam la cunoștință despre un eveniment, BizCamp, care, începând cu acest an, s-a desfășurat la nivel național, în 4 orașe din România: București, Cluj, Timișoara și Iași. Pentru cei care, din diverse motive, nu au reușit să ajungă la niciuna dintre aceste sesiuni, organizatorii au o surpriză.
Ghidul de carieră pentru studenți este o broșură marca Inspire Business, editată în 65.000 de exemplare, distribuită gratuit și se adresează tuturor tinerilor antreprenori care vor să învețe despre cum să profite de talentul pe care îl posedă, despre cum ar putea să capete experiență și să își dezvolte abilitățile sau cum să își construiască un brand personal.
În deschidere, Sofia Frunză, editorul broșurii, se inspiră din popriul scenariu al vieții și afirmă că, „traseul profesional este unul sinuos, cu suişuri şi coborâşuri, cu momente de glorie, dar şi de decepţie.” La fel ca cei mai mulți dintre noi, și-a pus și ea aceleași întrebări: „Care sunt cele mai bune decizii pentru cariera mea? Care sunt instrumentele pe care le pot utilizeze pentru a-mi descoperi talentul şi a mă perfectiona? Cum îmi pot folosi aptitudinile la potenţial maxim? Ce acţiuni ar trebui să întreprind pentru a mă face remarcat?”
Pentru a-i ajuta să găsească unele răspunsuri, dar și să se inspire în a-și duce visurile la împlinire – experţi în domeniu, reprezentanţi ai companiilor și traineri, dar şi de la tineri ca ei, vin cu încurajări, sfaturi și recomandări din experienţă proprie.
După cum am menționat în articolul anterior, ni s-a oferit ocazia și nouă, celor din echipa Blogunteer, să ne expunem părerea în ceea ce vizează dezvoltarea personală şi profesională prin voluntariat. Eu și colega mea, Andreea Teodor, am încercat să dăm o definiție oficială și una morală despre ceea ce înseamnă voluntariat și am creat un posibil portret de voluntar. De asemenea, am enumerat câteva dintre beneficiile pe care le poate aduce voluntariatul, iar Andreea a povestit despre cum și-a început ea activitatea în voluntariat. Restul poveștii îl aflați în broșură.
Talent, Experienţă, Abilităţi şi Personal Branding sunt cele 4 teme mari și largi asupra cărora s-au concentrat, în parte, fiecare dintre cei care și-au adus contribuția la crearea acestei cărțulii. După ce o să faceți rost de ghid (care este un must have!), veți afla de la Andra Toma, Vicepresident & PR Coordinator AEGEE Bucureşti că oamenii sunt elemental comun al celor patru termini de mai sus: „Noi suntem acea resursă care nu se epuizează de-a lungul timpului; noi evoluăm, devenim mai buni, mai înţelepţi, creativi şi, ceea ce eu consider cel mai important, mai pasionaţi de ceea ce facem.”
Băieții de la 10lucruri.ro, își dezvăluie propria rețetă a succesului: „talent, muncă, puţin noroc, ajutor de la prieteni, perseverenţă, puterea de a accepta critica, muncă pe gratis, locul potrivit la momentul potrivit și LECTURĂ!!!”
Adriana Sumănaru ne învață cum să ascultăm şi ce atitudine să avem la interviu și încearcă să convingă de faptul că trebuie să „fii tu primul care crede în tine.”
Oana-Maria Banu susține că, „Ca să te faci remarcat trebuie să ştii cum arată piaţa, cine îţi sunt „colegii” de specializare şi cu cine concurezi.” Astfel vine cu o imagine de ansamblu despre ce vor companiile, cine își caută job și cum pot aceștia să se facă remarcați.
Despre „obiceiuri care creează valoare pe termen lung” , vorbește Dan Luca.
Echipa PortalHR contrazice câteva dintre ideile preconcepute despre (interviurile de) angajare și câteva sfaturi despre cum să le depășești.
La capitolul experiență, motto-ul Adrem Invest spune că „Orice vis e o idee, Orice obstacol e o treaptă, Orice client e un partener.”
„ Studiile în străinătate sunt o oportunitate extraordinară pentru un tânăr, șansa de a-și depăși orizonturile personale/profesionale ce-i erau deschise până la acel moment, ocazia de a-și testa cu adevărat abilitățile de viață.” (Raluca Apostol)
După ce a acumulat ceva experiență în domeniu, Cristian Retegan, face unele observații: „Persoanele care fac diferența sunt cei care își doresc să aibă un cuvânt de spus în viitorul apropiat sau îndepărtat.”
Raluca Popa descrie o experiență de angajare pe care a trăit-o, cum a ajutat-o blogging-ul să primească un job și avertizează că „E momentul să te gândești ce citește el (un posibil angajator) de la tine, să evaluezi conținutul pe care il furnizezi, arhiva personală pe care o clădești sub ochii lui.”
Aceeași idée este susținută și de Titus Căpîlnean, care spune că ”Indiferent de ce prestezi, omul din fața ta te va evalua prin prisma a ceea ce îl lași tu să vadă.”, făcând referire nu doar la mediul online.
De asemenea, bloggerița Andreea Burlacu oferă câteva tips&tricks pentru construcţia unui brand personal în mediul online.
Într-un final, vrem să mulțumim tuturor celor care au depus eforturi pentru lansarea acestei broșuri – multe lucruri bune de știut – dar și pentru faptul că ne-au oferit șansa de a contribui, și noi, cu o mică părticică, la acest proiect.
Mie nu-mi rămâne decât să vă sfătuiesc, la rându-mi, să găsiți acest ghid și să-l devorați cu plăcere.
Si unde putem gasi ghidul?
Multumesc