In fiecare an, apar o sumedenie de programe pentru tineri, programe care pot imbunatati comunitatea, care ii pot face pe participanti sa isi schimbe radical modul de gandire, programe la care cineva a muncit mult de tot cu prelucrarea ideilor, intocmirea actelor si gasirea unor finantatori.
Din pacate, astfel de initiative nu au vizibilitate foarte mare. Cei care se implica in proiecte de voluntariat, care cauta pe internet informatii despre noi programe, cursuri, workshopuri o sa fie mereu la curent cu tot ce misca. Dar cum ramane cu cei care nu au timp sa caute sau, pur si simplu, nu stiu unde s-o faca? Master Yoda of the Marketing World te invata cum sa devii popular in 2! pasi simpli:
- Visibility thou shalt acquire.
- Proiectul tau are un nume dragut, care atrage. Buuun. Oamenii trebuie sa asocieze acest nume cu o imagine, asa ca gaseste-ti un logo si afisaza-l peste tot. Este elementul care individualizeaza programul tau, care il face sa sara in ochi celor interesati.
- Gaseste un subtitlu pentru proiectul tau. Ofera lumii o scurta descriere. Studiile arata ca oamenii retin mai bine informatiile daca acestea sunt comprimate in patru-cinci cuvinte care surprind esenta.
- Fa-ti brosuri pe care sa le imparti in locuri publice. Foloseste strategia AIDA-atrage Atentia, castiga Interesul prin prezentarea beneficiilor, convinge oamenii ca Doresc sa participe in best online casino program, Arata-le cum pot sa se implice (bine, am modificat putin). Si incearca sa faci asta fara sa scrii o nuvela.
- Fa afise pe care sa le lipesti in statiile de autobuze, la metrou, in piete (in zone cu vizibilitate mare)
- Organizeaza o prezentare interesanta. Oamenii n-o sa fie captivati de titlul “Prezentare proiect”, asa ca atrage-le atentia prin ceva special, dar in legatura cu programul tau. Poti sa tii o cursa cu premii pe echipe (pentru un workshop de teambuilding), o seara cu mancaruri internationale (seminar despre diversitate)…
- Prezinta proiectul in scoli si licee. Tinerii sunt foarte receptivi la proiecte noi.
- Cauta pe internet sau in adresa de telefon diferite ziare, posturi radio, televiziuni care ar putea fi interesate de proiectul tau. Da-le telefoane si intereseaza-te cine e persoana potrivita pentru a se ocupa de povestea ta. Unele reviste publica povesti gata-scrise, deci poti sa te transformi in Clark Kent pentru un articol.
- Creeaza-ti un blog, o pagina de Facebook, un cont de Twitter. Mult mai usor sa transmiti informatia cat mai multor oameni.
- Fa-ti programul vizibil pe site-urile de specialitate si pe cele care prezinta evenimentele viitoare.
2. Continuity thou shalt seek. (presupunand ca programul s-a incheiat, dar vrei ca si cei care nu au participat sa stie despre el pe viitor si sa invete ceva din el)
- Trimite multe mailuri, chiar si dupa terminarea lui. Nimanui nu-i place spam-ul, dar, de data asta, e pentru o cauza nobila.
- Cere feedback – uneori, daca oamenii nu spun nimic, se considera ca proiectul a avut succes. Dar, pentru ca proiectele tale sa aiba impact si data viitoare, trebuie sa stii exact ce a mers bine/rau.
- Nu-i uita niciodata pe cei care te-au ajutat. Sigla organizatiei care te-a sponsorizat, partenerii media, oameni care te-au ajutat mult- they have to be there! Altfel, nu te ajuta data viitoare, si e pacat, pentru ca ei pierd din imaginea de binefacatori si tu pierzi…de toate.
Acestea fiind zise, succes cu proiectul si May the force be with you!