Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

Un antreprenor social te invită să treci pe albastru

Absolvent al Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor şi membru în organizaţia AIESEC Iaşi din 2010 până în 2014, în cadrul departamentului de vânzări, Nicu Enache ne povesteşte despre această experiență dar și despre drumul pe care ar trebui să-l urmeze tinerii care vor să ”treacă pe albastru”.  De-a lungul timpului a avut ocazia să aducă peste 15 000 euro în organizaţie şi să devină Vice-Preşedinte Business Development. Un tânăr dinamic şi inovativ cu un vis pe măsură: să devină antreprenor social şi nu unul oarecare, ci de talie mondială.

10502548_306926956147951_1255262774_s Ce anume te-a atras la organizaţia AIESEC şi cu ce obiective ai pornit la drum?             

Cel mai mult m-a atras faptul că am auzit că este o organizaţie “de elită” , în care procesul de recrutare era destul de greu şi a fost ca o provocare pentru mine. Obiectivele pe care le aveam în minte erau să mă dezvolt personal şi să fac voluntariat.

Care crezi că sunt motivele care te-au adus în funcţia de Vice Preşedinte Business Development?

Cred că motivele cele mai importante care m-au adus în funcţia de V.P.B.D. au fost perseverenţa şi rezultatele aduse în organizaţie înainte de alegeri şi nu numai.

Povesteşte-ne despre câteva proiecte dragi ţie.

De obicei experienţele din AIESEC sunt unice şi intense şi într-un context anume. Am să povestesc pe scurt două dintre ele, amândouă relevante într-un anumit context: leadership şi management.

Nu este tocmai un proiect, însă experienţă de Vice Preşedinte Business Development a fost o epxerienta foarte frumoasă din perspectiva de leadership, deoarece am reuşit să aduc rezultate şi creştere în organizaţie prin aducerea a  6 internaţionali în companiile ieşene împreună cu o echipa frumoasă.

Din perspectivă de management, experientă de team leader pe vânzări de pe proiectul AIESEC Academy, un proiect destinat studenţilor pentru a le oferi şansa de a accesa un internship în cadrul companiilor din Iaşi, a venit cu rezultate pe măsură, însă cea mai importantă realizare a fost organizarea evenimentului de închidere la Teatrul Naţional Iaşi.

Care este cea mai mare realizare a ta în cadrul AIESEC?

Cea mai mare realizare a mea în AIESEC sunt rezultatele care m-au format că persoană. Începând de la contracte semnate cu diferite companii mici pentru o mini conferinţă până la profit de peste 8 000 Euro, sunt experienţe care m-au ajutat să îmi ancorez foarte bine valorile personale, să adopt o atitudine pozitivă şi să deprind un set de competenţe care să mă ajute să îmi îndeplinesc viziunea personală.

După experienţa a peste 100 de ore de facilitare a unor traininguri (lucru în echipă, branding personal, leadership și public speaking, dezvoltare personală) care crezi că este “portretul” voluntarului ideal?

10517934_811810958851386_7735216966268410969_oAr fi utopic să desenez un portret ideal, însă este realist ca un voluntar să fie un lider internaţional sau cum îi spunem noi în AIESEC, “agent al schimbării” (eng. change agent). Trebuie să fie o persoană cu o gândire globală, care să acţioneze la nivel local, cu spirit antreprenorial şi în mod constant să empatizeze cu persoanele din jur şi să îşi dorească să crească.

Studenţie şi voluntariat. Ai avut dificultăţi în a le face să funcţioneze împreună?

Nu au fost dificultăţi. Dimpotrivă, venind dintr-un mediu proactiv şi un program destul de încărcat (pentru că aşa îmi doream), m-a ajutat să mă organizez mai bine şi să fiu mai eficient şi mai implicat la cursuri şi seminarii.

De ce Business Development?

Este o arie a organizaţiei care te provoacă cel mai mult şi este cel mai mult expus în mediul extern, în special în rândul companiilor. Este o arie care efectiv te forţează să creşti în ritm alert – să fii conectat la ştiri locale, naţionale şi internaţionale, să participi la evenimente de networking, să citeşti cărţi de dezvoltare personală- că să poţi discuta (măcar că de la egal la egal) cu managerii sau directorii din cadrul companiilor. Totodată, cum am menţionat şi într-un răspuns anterior, este aria care îţi poate da o direcţie antreprenorială.

Am văzut că din anul 2011 AIESEC este mai aproape de elevi prin proiectul GROW. Crezi că organizaţia ar trebui să se extindă şi pentru mediul liceal sau să rămână în cel studenţesc ?

În momentul de faţă proiectul GROW este de ajuns pentru a face acea conectare cu mediul AIESEC. Ulterior, doar cei care rezonează cu organizaţia pot aplică în perioada înscrierilor. Cred că atunci când îţi doreşti să intri într-o organizaţie că AIESEC, deşi mediul este unul proactiv şi în care te poţi distra făcând lucruri, vin şi multe responsabilităţi şi angajamente. Tind să cred că cele 2 din urmă vin cu un grad mai mare de maturitate, maturitate care este necesară să înţelegi principiile de baza ale organizaţiei şi sistemele din interior.

Ce le recomanzi celor care vor să devină parte din AIESEC, viitorilor membri?

Le recomand să se implice în activităţi de voluntariat, chiar şi oportunităţi internaţionale încă din perioada liceului. Şi cel mai important, să fie mai curajoşi în a-şi urma pasiunile şi să întreprindă şi activităţi din proprie iniţiativă.

Privind în urmă, ce a însemnat AIESEC pentru ţine şi cum crezi că îţi va influenţă viitorul ?

Fără doar şi poate AIESEC a însemnat schimbare prin oameni. Este organizaţia în care influenţezi şi eşti influenţat, locul în care intri într-un “simulator” care îţi oferă diferite experinţe pe care le trăieşti în perioada studenţiei şi te pregătesc să devii un lider internaţional , experienţe unice prin oportunităţi de leadership în cadrul organizaţiei sau programele de internshipuri globale.

Cât despre viitor, aş putea spune că cei care au ieşit din cadrul organizaţiei şi au statut de Alumni, fie că vorbim de un Alumnus sau Alumna, modelează realitatea din jur prin acţiuni concrete. De exemplu, un Alumnus drag AIESEC Iaşi, Iulian Boia a venit cu o serie de proiecte în Iaşi, care au adus un impact pozitiv în comunitate. Sau pe partea de antreprenoriat social, Andreea Zaharescu şi Roxana Antochi, două Alumne AIESEC Iaşi, iniţitoare UpsideDown şi nu în cele din urmă, The Grape, primul HUB de business din Iaşi, fondat de către 4 Alumni ai AIESEC Iaşi. Aşadar, unii se gândesc să lase ceva în urmă, important este să conştientizezi că poţi sau nu să faci parte dintr-o organizaţie dacă vrei să aduci un impact pozitiv, oricât de mic ar fi el.

Mai multe informații despre Nicu și planurile lui de viitor puteți citi pe blog-ul personal www.nicuenache.ro, iar pentru cei care sunt tentați să devină membri AIESEC, este disponibil site-ul oficial al organizației: www.aiesec.ro

 

 

Articole asemanatoare:

Tags: , , , , , , ,