La 6.30, trezirea. Iei pe tine un hanorac GAP, iti indesi telefonul Motorola in geanta, iti bagi castile de la iPod in urechi, iti iei laptopul Dell si, ca sa nu te plictisesti, iei ceva de citit. Daca esti pasionat de limba engleza, o carte din colectia Penguin. Iti pui Conversii in picioare si…la scoala cu tine! Sau la serviciu, daca esti suficient de norocos incat sa ai un sef care te lasa sa porti haine sport la birou.
Urmatoarea oprire: Starbucks. Asta ca sa fii in priza pentru urmatoarele 8 ore.
Probabil ca asa arata inceputul unei zile obisnuite pentru multi. Si chiar daca nu bifati toate obiectele din lista, sunt sigura ca aveti macar unul din toate cele de mai sus. Dar stiati ca aceste produse fac parte dintr-o campanie numita Product Red, inceputa de Bono (U2) in 2006? Scopul campaniei este de a creste Fondul Global pentru Lupta Impotriva SIDA, Tuberculozei si Malariei, din care este platita ingrijirea medicala impotriva acestor 3 boli infectioase. Astazi, la nivel international, un sfert din banii pentru tratamentul SIDA si trei sferturi din tratamentul pentru malarie sunt luati din acest fond.
Intotdeauna mi-am dorit sa fac un interviu cu Bono, pentru ca il admir foarte mult. Probabil ca n-o sa se intample prea curand, dar am incercat sa imi imaginez ce ar fi zis daca l-as fi intrebat despre alegerea lui de a se implica in RED. Asa ca…pseudo-interviul meu suna cam in felul urmator:
Sabina: Salut, Bono. E o intrebare care ma chinuie de ceva timp: de ce rosu?
Bono(rade): Pentru ca rosul simbolizeaza pasiunea. E culoarea sangelui si a focului. Practic, striga “viata”. Dar si pentru ca e un sufix al cuvintelor INSPIRED, ADMIRED, ADORED…e o culoare foarte pozitiva.
Sabina: Esti frontmanul trupei U2. In mod normal, aveti concerte peste tot in lume. Cum gasesti, totusi, timp sa te implici si in Product Red?
Bono: Iti faci timp daca un lucru iti place cu adevarat. De asta am eu timp si pentru muzica, si pentru interviuri, si pentru fani, si pentru campanie. Sunt omul care face de toate 🙂
Sabina: Campania functioneaza cam asa: iti alegi produsul, il platesti, iar un procent din banii tai se duce in Fondul Global. Am inteles, totusi, ca unora nu le convine lucrul asta, ca o firma nu ar trebui sa fie intermediar pentru donator si beneficiar.
Bono: Da, au fost cateva dezbateri aprinse pe tema asta. Dar faptul ca in aceasta campanie participa niste firme mari e tocmai lucrul care o sprijina. Nu cred ca s-ar fi strans exclusiv din donatii 47 de milioane de dolari doar in primul an. Product RED ajuta societatea la constientizarea problemelor pe care le are. Astfel, daca te duci la magazin si alegi sa cumperi un produs despre care stii ca va ajuta un bolnav sa-si cumpere medicamente, acest lucru va avea un impact mai mare asupra ta decat daca doar ai fi aruncat restul de la cumparaturi intr-o urna pusa aleatoriu pe tejgheaua unui supermarket.
Sabina: Altii sunt intrigati de faptul ca, in aceasta campanie, firmele pastreaza o parte din profitul obtinut in urma vanzarii unui produs RED. Au aparut speculatii conform carora o fac pentru publicitate…
Bono: Chiar daca aceste companii dau uneori mai putin decat 100% din profitul de pe un produs, asta nu inseamna ca se asociaza cu campania doar pentru ca da bine la imagine. In niciun caz! Sunt oameni implicati, care vor sa aduca o schimbare prin intermediul notorietatii de care se bucura. Deci lucrurile merg invers, ei aduc publicitate campaniei.
Sabina: Cum poate cineva sa sustina Product Red?
Bono: Pe langa cumpararea produselor sub sigla RED, poti sa donezi bani, poti sa te inscrii in campanie, poti sa iti pui tot felul de badge-uri simpatice pe blog…ai o sumedenie de optiuni.
Sabina: Ok, presupun ca esti un om foarte ocupat, asa ca multumesc pentru sinceritate si sper ca Product Red sa ajute la vindecarea cat mai multor bolnavi.
Bono: Pai, nu de asta sunt eu aici? Multumesc mult si eu si sper sa ne revedem peste un an. Te tin la curent cu modul in care crestem RED 🙂
Nu stiu daca m-am apropiat de felul in care raspunde la intrebari. Dar sper ca asta ar fi zis, daca as fi avut ocazia sa il chestionez despre campanie. Din interviurile pe care le-am vazut, reiese ca e un om care crede foarte mult in (PROJECT) RED.
Asadar, cantaret talentat? Bifat. Compozitor bun? Bifat. Superstar international? Bifat. Voluntar implicat? Bifat. Cred ca e suficient.
Un comentariu
[…] Bono si (PRODUCT)RED. […]