Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Blogunteer On October - 10 - 2010

Ai un program supraincarcat, nu stii ce anume sa faci ma intai, gandurile tale persista pe ideea: Vaaai, cat de mult am de lucru ! Ai teancuri de carti pe birou, nestiind din care sa incepi sa citesti, ai o dezordine totala in ganduri si… nu stii cum sa procedezi ! La un moment dat iti spui: STOP! Trebuie sa faci ceva ! Eu una m-am regasit in situatia aceasta si drept sa spun este una foarte neplacuta. Am zis Stop si mi-am zis: Heyy girl, ai nevoie de mai multa organizare, nu crezi? So… I can do that !

In primul rand a trebuit sa-mi organizez viata, viitorul. Cum am procedat? Mi-am pus urmatoarele intrebari pe care ti le sugerezi si tie sa le scrii in agenda si sa le dai raspunsul. Poate ti se par nefolositoare, insa habar nu ai cat conteaza sa te gandesti la aceste lucruri:Ce-mi place sa fac?

  1. Care sunt calitatile mele? La ce sunt bun?
  2. Ce vreau sa realizez in viitor? Ce ma face fericit?
  3. Care este scopul meu pentru viitor?
  4. Care este scopul meu pentru anul acesta? Dar pentru luna, saptamana aceasta?
  5. Care este scopul meu astazi?

Dupa ce mi-am stabilit scopurile zilnic si le indeplineam, ma rasfatam cu cate un film bun, o ciocolata, o carte, ceva ce ma facea sa ma simt bine si ma face sa ma simt bine desigur , deoarece inca mai aplic aceasta metoda. De aceea iti sugerez sa incerci si tu acelasi lucru. Te motiveaza.  🙂

Apoi urmatorul pas: Prioritatile.

Stabileste o lista cu prioritatile tale si grupeaza-le pe sectiuni:

Spre exemplu:

1. Prioritati scolare, profesionale ex. Psihologia, matematica

2. Prioritati extrascolare ex. Voluntariatul, Dansurile, Fitness

3. Prioritati personale ex. Mersul la teatru, cinema, opera ; petrecerea timpului liber alaturi de cei dragi

Apoi in functie de prioritati iti alegi activitatile pe care le faci mai intai si acorzi un anumit timp pentru ele. Spre exemplu alegi activitatea X si-ti propui sa o finalizezi in timp de o ora. Este foarte bine sa-ti acorzi timp pentru fiecare activitate, deoarece reusesti sa-ti concentrezi mai mult atentia in acel timp numai pe acea activitate, fara a avea ocazia sa te gandesti la altele. De aceea este recomandat sa iti acorzi un timp exact in care sa indeplinesti ceea ce ti-ai propus.

Alte criterii de ierarhizare a prioritatilor sunt importanta si urgenta. Unele lucruri pot fi urgente, dar nu importante, si invers. Ia intotdeauna seama de acest aspect cand iti faci to-do list-ul pentru a doua zi.

Ofera-ti 30 de minute cel putin pe zi in care sa te analizezi. Sa te gandesti la ideile, scopurile, parerile tale si sa iti observi mici schimbari comportamentale , cat si ceea ce ai mai putea schimba, zilnic. Surprinde-te ! Si creaza-ti intalniri cu tine ! Vorbeste cu tine si vei vedea cat de usor vor decurge lucrurile mai departe si vei vedea cat de usor este sa fii organizat doar organizand mici intalniri cu tine si gandindu-te mai profund la tine ! Agenda iti va fi cel mai bun prieten ! Iar daca ai intrebari si nelamuriri, suntem aici sa te ajutam ! Spor !

Articole asemanatoare:

Posteaza un comentariu