Pentru că ne plac oamenii care caută să se implice, să facă ceva pentru dezvoltarea lor, Blogunteer v-a pregătit un interviu cu o organizație pentru toți studenții care doresc să își dezvolte abilitățile, fie că este vorba de Marketing, IT, PR sau Advertising – pe scurt, să experimenteze viaţa unui voluntar.
BOS este o organizație înființată acum 11 ani în București, de studenți și pentru studenți, fiind în permanență la curent cu nevoile lor și gata să le ofere experiența de entry-level în aproape orice domeniu. Alina Iacob ne va spune mai multe despre această organizație și despre cum puteți deveni membri.
Ce înseamnă BOS și care este misiunea organizației ?
BOS este acronimul pentru Business Organization for Students, o organizaţie studenţească elitistă, care aduce la un loc studenţi cu potenţial, dornici să se dezvolte personal şi profesional, responsabili în ceea ce priveşte educaţia de orice fel şi conştienţi de impactul benefic pe care acţiunile de voluntariat îl au asupra societaţii. Ne propunem să oferim membrilor noştri un cadru propice evoluţiei profesionale. Conform misiunii noastre, membrii BOS sunt studenţi cu potenţial ce urmează un traseu de perfecţionare a abilităţilor individuale. Activitatea în cadrul organizaţiei oferă experienţe de învăţare prin simularea stilului de lucru din companii, prin educarea, feedback-ul permanent şi prin implicarea în proiecte adresate studenţilor, dar şi în proiecte profesionale pentru companii.
Când și cum a luat naștere această organizație ?
În anul 2001, cinci studenţi cu iniţiativă pun bazele a ceea ce astăzi numim cu mândrie Business Organization for Students. Alexandru Cristea, Bogdan Bereanda, Ionuţ Dinu, Olimpiu Galani şi Mihai Olteanu – preşedinte, tineri pasionaţi de antreprenoriat, au văzut în BOS o oportunitate de a acumula know-how-ul necesar lansării propriilor afaceri şi un context propice testării propriilor idei.
De ce ar alege tinerii să facă voluntariat – cum îi ajută aceasta ?
Pentru unii, studenţia înseamnă aşteptare. Sunt studenţi care aşteaptă să treacă sesiunea, ieşirile săptămânale cu prietenii, mersul acasă, în provincie, sau câte o escapadă în afara oraşului. Ei sunt cei care, timp de trei ani, aşteaptă să vină ziua de mâine– ziua în care vor începe să facă lucrurile pe care le admiră la alţii, în care vor avea curajul să accepte provocări şi să ceară feedback, în care vor îndrăzni să greşească şi să o ia de la capăt. Ziua în care vor face cunoştinţă cu profesia ce le va însoţi numele de acum înainte.
Pentru alţii însă, mâine începe azi, iar primul pas poate fi activarea într-o organizaţie studenţească. La BOS ne mândrim cu o echipă formată din Students of Today, tineri care, fie că este vorba despre distracţie, viaţă studenţească, proiecte sau servicii oferite companiilor, sunt ancoraţi în prezent şi îşi orientează eforturile spre a face lucrurile să se întâmple acum. Ei îşi folosesc experienţa de ieri, ca să facă astăzi lucrurile de care mâine vor fi mândri.
Ce le poate oferi BOS studenților?
În cei 11 ani de activitate, BOS a contribuit la dezvoltarea mecanismului de educaţie non-formală printr-o serie de evenimente pentru studenţi, realizate cu ajutorul studenţilor. De-a lungul anilor, am reuşit să facilităm interacţiunea student – angajator, să trezim interesul tinerilor pentru educaţia alternativă şi să generăm contexte prin care i-am ţinut la curent pe studenţi cu teme de actualitate din diverse domenii (IT, Vânzări, Relaţii Publice, Resurse Umane, Publicitate etc.)
Vorbiți-ne despre câteva proiecte BOS care au avut succes în rândul tinerilor.
Fiind o organizaţie înfiinţată de studenţi pentru studenţi, suntem permanent informaţi cu privire la interesele şi nevoile tinerilor, aşa că în grila de proiecte au fost introduse evenimente care, ulterior, au devenit tradiţie: ABM Community, ZPA (Zilele Pieţei Asiguratorilor), Open Gate, Giant CV, Proud, IT is Business, CareerShop (proiect realizat în colaborare cu Kraft Foods).
Anul acesta vom continua seria de evenimente studenteşti cu 3 proiecte cu tradiţie- Proud, IT is Business şi 1stEP, dar şi cu o iniţiativă nouă- Job Fair.
Proud
http://www.facebook.com/Proud6?fref=ts
Proiect cu tradiţie al BOS, Proud reuneşte 6 ediţii dedicate studenţilor interesaţi de domeniile comunicării (Advertising, Marketing, PR). Ediţia cu numărul 6, “Proud to feel”, a adus în atenţia studenţilor două teme de actualitate: Marketing-ul social şi Marketing-ul emoţional.
IT is Business
http://www.facebook.com/ITisBusiness?ref=ts&fref=ts
Este un proiect ajuns la cea de-a 5 ediţie şi reprezintă o iniţiativă dedicată studenţilor pasionaţi de tehnologiile IT. “Mobile AppDev”, subiectul ediţiei din 2012, i-a provocat pe studenţi la o dezbatere cu privire la importanţa platformelor mobile în secolul XXI.
1stEP
http://www.facebook.com/1firststep?ref=ts&fref=ts
Este un proiect dedicat antreprenoriatului, iar prima ediţie (2012) i-a vizat pe studenţii dornici să se lansesze în mediul business. Evenimentul şi-a propus să insufle tinerilor convingerea că reuşita în afaceri nu e imposibil de atins şi că obstacolele pe care le întampină un antreprenor în formare sunt uşor de depăşit, dacă acţioneazi cu entuziasm şi determinare.
Job Fair
Proiectul, aflat la prima ediţie, are ca scop facilitarea interacţiunii dintre studenţi şi mediul business. Evenimentul se va desfăşura la finalul lunii aprilie, fiind targetat către studenţii Academiei de Studii Economice. Aceştia vor avea acces la o serie de workshop-uri şi sesiuni de pregătire pentru interviuri, interacţionând pe parcursul zilelor de eveniment cu angajatorii participanţi.
De asemenea, un proiect foarte drag nouă este CareerShop, rezultatul colaborării de success dintre Kraft Foods şi Business Organization for Students. Parteneriatul îmbracă forma unor sesiuni de Career Guidance care au loc în două sau trei ediţii anual. Studenţii pot intra în contact cu mediul de lucru din companie în cadrul unor workshop-uri pe diferite tematici, susţinute de către reprezentanţi din diferite departamente. De-a lungul celor 12 ediţii, participanţii au fost provocaţi să rezolve studii de caz, să ia parte la simulari de afaceri şi să descopere povestea şi tainele din spatele departamentelor: Customer Service and Logistics, Supply Chain, Human Resources, Procurement, Marketing, Finance, Sales etc.
Cum poate un student să devină membru?
Familia BOS se lărgeşte în fiecare an, în luna octombrie, în urma unui proces de recrutare. Etapele sunt simple. Viitorii Students of Today trebuie să completeze un formular de aplicaţie, iar cei selectaţi vor fi invitaţi alături de noi, la o sesiune de interviuri de grup şi individuale, în care noi le arătăm că Business is fun, iar ei ne conving că au aptitudinile şi ambiţia necesară pentru a face parte din echipa noastră.
Ați dori să le adresați un mesaj studenților de pretutindeni?
În calitate de Students of Today îi invităm pe toţi studenţii să se alăture iniţiativelor noastre, să îşi acorde şansa de a avea un start profesional reuşit. Împreună putem să depăşim barierele lipsei de încredere în forţele proprii şi să ne asumăm responsabilitatea de a începe să acţionăm în direcţia viselor noastre, de a face acum lucrurile pe care alţii le amână pentru mâine. Plecăm la drum cu desaga plină de dorinţe şi idealuri, cu un buzunar plin de cunoştinţe deja acumulate şi cu unul gol, în care o să îndesăm experienţa pe care o vom căpăta pe parcurs. Luăm ca tovarăşi de drum alţi studenţi la fel de determinaţi, iar ca ghizi pentru traseele mai periculoase- companiile, oamenii de succes care ne vor împărtăşi din know-how-ul lor şi care ne vor îndruma către reuşită.
Mai multe detalii despre Business Organization for Students pe site-ul: http://www.bosromania.ro/