Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Blogunteer On January - 6 - 2011

In majoritatea cazurilor,cand auzim de cuvantul “organigrama” sensul este unul corporatist. O structura fixa, clara, bine definita in limitele careia se desfasoara activitatea oricarei organizatii si in care libertatea de decizie este restransa.Dar ce legatura ar avea organigrama cu voluntariatul?

Ca orice organizatie, un ONG este format dintr-o serie de structuri care decid si care pun in aplicare aceste decizii.Gradul in care sunt definite aceste structuri ajuta la indeplinirea obiectivelor setate. Primul avantaj este cel de tine de comunicare,atat interna cat si externa deoarece in momentul in care intampini anumite probleme stii exact cui sa te adresezi pentru a le putea solutiona. Astfel informatiile nu se suprapun sau nu se contrazic si timpul de solutionare a acestora este imbunatatit. In al doilea rand, noii membri vor avea o viziune mult mai clara asupra intregii organizatii si astfel se vor putea integra si adapta mai repede. Utilitatea unei organigrame se vede cel mai bine in ONG-urile unde numarul de membri este unul suficient de mare deoarece gradul de transmitere corecta a informatiilor este invers proportional cu numarul de membri, asta in cazul in care organizarea nu este suficient de riguroasa.

Un alt aspect important este cel care tine de modalitatea in care ne reprezentam noi, ca si ONG, in raport cu celelalte entitati. De exemplu, in momentul in care discuti cu un potential sponsor una dintre intrebarile pe care, cel putin din experienta proprie , o adreseaza este legata de modul de organizare si funtionare al ONG-ului. Tot din experienta pot spune ca in momentul in care am detaliat si vorbit despre fiecare departament in parte si modul in care interactioneaza fiecare, gradul de incredere al acestuia a sporit si nivelul in care ne pozitionam era unul de la egal la egal. In consecinta, un sistem bine pus la punct este un atu si da o nota de profesionalism.

In majoritatea ONG-urilor, structura este urmatoarea :

  • O adunare generala a tuturor membrilor-de obicei, deciziile importante se iau de catre aceasta;
  • Un board care pune in aplicare deciziile ;
  • Departamentele importante cum ar fi cel de vanzari, marketing&PR, resurse umane;
  • Departamentele de suport cum ar fi cel de IT, logistica si administrativ, financiar etc.
  • Dupa caz, fiecare departament poate sa fie impartit in divizii si subdivizii.

Este foarte important de subliniat faptul ca o organigrama trebuie transpusa in realitate si nu trebuie lasata doar scriptic sau la nivelul de idee. De asemenea,mai trebuie subliniat membrilor ca aceasta structura este una care ajuta organizatia sa devina mai eficienta si sa o ghideze in atingerea obiectivelor si nu sa devina un obstacol doar pentru simplul fapt ca purtam ca si titulatura a functiilor un nume sau altul.

Articole asemanatoare:

Categorii: Voluntariat