Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Andreea-Ioana Niţescu On April - 29 - 2012

“Credem și investim în oameni, schimbăm mentalități și formăm caractere. Punem pasiune în ceea ce facem, întotdeauna!” Acestea sunt principiile după care se ghidează VIP (Voluntari pentru Idei și Proiecte). Nouă ne-au atras atenția, așa că vă oferim toate informațiile de care aveți nevoie pentru a cunoaște misiunea, viziunea și proiectele importante ale celor de la VIP.

Istoric

Începuturile VIP au rădăcini adânci. În anul 1997, studenți dornici de a avea un cadru pentru discuții pe teme economice, dar și de a  cunoaște personalități din domeniu, au înființat ceea ce s-a numit Inițiativa Economică Studențească. În acea perioadă , toate proiectele erau la nivel intern, însă la scurt timp s-a simțit nevoia unei formalizări, așa că la sfârșitul anului 1998, a luat naștere Asociația Voluntari pentru Idei și Proiecte. Scopul acesteia a fost organizarea de întâlniri adresate studenților interesați de economie. Curând, a urmat caravana de prezentare a Academiei de Studii Economice în cadrul liceelor din provincie.

Asociația s-a dezvoltat astfel, reușind să păstreze pasiunea și interesul pentru antreprenoriat și economie, care fără doar și poate, este resimțit de studenți, realizând tot mai multe proiecte externe destinate studenților interesați de aceste domenii, cât și proiecte interne pentru dezvoltarea abilităților membrilor.

Misiunea și viziunea VIP

Așa cum spuneam și mai sus, misiunea VIP este de a transforma potențialul în excepțional. Cu alte cuvinte, VIP își asumă un rol foarte important în cadrul mişcării studențești. Crezând cu tărie în faptul că schimbarea în societate este făcută de oameni excepționali, VIP se apropie tot mai mult de atingerea scopului prin implicarea unui număr considerabil de studenți în proiectele derulate, ce urmăresc oferirea de mijloace și unelte cu care aceștia să își poată dezvolta armonios cariera, viitorul dar și țara în care trăiesc.

Structura VIP

Structura VIP este foarte asemănătoare unei companii. Pentru că scopul este ca membrii să poată comunica cât mai simplu și cât mai eficient, VIP este împărțită în patru comunități:

–          Business Club (dedicată celor pasionați de antreprenoriat)

–          Econosofia (dedicată celor interesați de macroeconomie)

–          Leadership Development (incubatorul de idei îndrăznețe)

–          International Affairs (dedicată celor pasionați de interculturalitate și geopolitică)

Pe lângă aceste comunități în care membrii se pot implica, există posibilitatea de dezvoltate a aptitudinilor într-una din următoarele departamente: Resurse Umane, PR, Economic, Marketing, Vânzări)

Proiecte

Cel mai important proiecte VIP sunt 10 la număr.

Amintim de Business Club Conference (conferința care aduce laolaltă în fața publicului antreprenori, mentori și lideri din toată lumea), Good To Go (școala de afaceri pentru tineri),  Școala de Vară “România Secolului XXI” (eveniment ajuns la a 11-a ediție), Cultural ID (proiect cultural realizat în parteneriat cu Institutul Cultural Român), Economics through a Macrofying Glass (eveniment adresat studenților pasionați de macroeconomie și politici publice), Business School (curs intensiv de antreprenoriat), Investment School (eveniment dedicat studenților interesati de investiții în valori imobiliare),  Visual Playground (proiect axat pe design și branding), Personal Development School (eveniment ce se axează pe oferirea de imbolduri către reușită studenților din ani începători), Studentul Anului (eveniment extrem de cunoscut, care își propune să aducă în vizor talentele ce există în facultăți), Think Online  (școala de antreprenoriat ce vizează  pregătirea studenților pentru deschiderea unei afaceri on-line) și Carevasăzică (proiect la fel de important și cunoscut, ziarul VIP care ia forma preocupărilor și informațiilor necesare tinerilor).

 

Articole asemanatoare: