Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Blogunteer On January - 12 - 2011

Conceptul de « training » a aparut pentru a satisface nevoia oamenilor din organizatii de a invata. Pentru a asigura un proces de invatare cat mai aplu si complex, mai inainte trebuie identificate si creionate aceste nevoi. In general, aceasta sarcina intra in aria departamentului de resurse umane din fiecare ONG. Metodele si instrumentele prin care se poate face acest lucru sunt chestionarele, discutiile face 2 face, discutiile de grup etc.

O data stabilite nevoile de invatare, ce tipuri de abitilitati si competente doresc membrii sa le fie dezvoltate se vor setata si ce traininguri sunt cel mai adecvate. Trebuie subliniata importanta alegerii corecte a continutului trainingului si a persoanei/persoanelor care urmeaza sa-l sustina. Nu putine au fost cazurile in care din prezentare informatiile ce urmau a fi livrate erau interesante insa persoana care le-a livrat nu a stiut sa atinga tocmai acele puncte esentiale. Chiar daca sunt companii de renume care vin sa le sustina acest lucru nu garanteaza si succesul lor.

Un alt aspect important pe care il  cer companiile care ofera suport (non)financiar ONG-urilor  este modalitatea in care cunostiintele dobandite pe parcursul trainigului sunt puse in aplicare, mai exact cum este monitorizat succesul sau insuccesul unui astfel de proces. Practic, trebuie setate o serie de obiective si urmarit gradul in care acestea au fost indeplinite. Asadar,in momentul finalizarii unui training trebuie sa existe sau sa se creeze mediul propice punerii in aplicare a informatiilor dobandite. De exemplu,dupa un training despre gestiunea eficienta a timpului un rezultat incurajator ar fi imbunatatirea cu 40% a respectarii termenelor limita de indeplinire a diferitelor activitati.

De asemenea,trainingul nu trebuie privit ca un instrument de motivare, ci ca pe o veriga a procesului de invatare deoarece tendinta observata la nivelul ONG-urilor este trecerea catre dezvoltarea unei culturi care se bazeaza pe pe “invata sa inveti” si mai putin pe livrarea doar de anumite produse.

Tips&tricks pentru participantii la traininguri :

  • Vorbeste cu speakerii in pauzele sesiunilor de training, de multe ori pot sa-ti ofere informatii care te intereseaza direct si care poate nu vor fi atinse pe parcursul discutiilor ;
  • Fii deschis si pune intrebari, nu sta doar si « incurgita » informatii ;
  • Noteaza-ti fiecare concept si notiune care ti se pare importanta si/sau interesanta si afla mai multe info ulterior ;
  • Nu uita sa-ti dai telefonul pe modul silent sau discret. 🙂

Articole asemanatoare: