Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Blogunteer On October - 4 - 2010

Foarte multi dintre noi avem idei foarte bune si utile pentru comunitate si totusi ne lipseste mai tot timpul o intreaga echipa de tineri motivati care sa contribuie la realizarea proiectului. In randurile urmatoare am sa descriu o serie de etape care te pot ajuta in realizarea unui grup de initiativa.

Prioritatile

Primul pas  pe care trebuie sa-l faci consta in stabilirea precisa a numarului de voluntari de care ai nevoie si rolul pe care il va ocupa fiecare persoana in cadrul echipei. De indicat ar fi sa existe o fisa a postului care sa contina atributiile, numarul de ore necesare realizarii activitatilor sau alte lucruri ce tin de protectia muncii (dupa caz).

Anuntul

Pentru a putea recruta eficient voluntarii ai nevoie de un scurt anunt prin care sa prezinti proiectul, numarul de voluntarii necesari, beneficii, responsabilitati, siteul proiectului, adresa de mail, un numar de contact, perioada de aplicare (15 zile e suficient).

Pentru o eficientizare mai buna e de recomandat  adaugarea a doua sau trei intrebari cheie (De ce vrei sa te implici in…? Ce poti aduce nou…? Care este contributatia ta….?). Astfel intri in contact direct cu motivatia si motivele pentru care vrea sa se implice.

Dupa ce ai terminat comunicatul incepi sa-l faci cunoscut pe diferite site-uri sau grupuri de profil (euro desk, oportunitati.voluntar.ro, ngolist) sau chiar in comunitatea unde locuiesti cu ajutorul presei locale sau a prietenilor.

Recrutarea

Dupa ce ai decis persoanele care sunt potrivite sa faca parte din echipa ta stabileste un interviu cu fiecare in parte. Mai exista varianta interviului colectiv, dar aici sunt sanse mari ca cei prezenti sa fie inhibati si sa nu fie prea deschisi sa vorbeasca. De multe ori un interviu fata in fata e mult mai mai usor de admnistrat si astfel poti sa cunosti mai usor asteparile si alte detalii de acest fel.

Training-uri, workshop-uri

Partea aceasta e una foarte importanta si de multe ori neglijata. Dat fiind faptul ca-i o echipa noua si nu grupul nu e format e nevoie de un team building pentru a consolida echipa. Un alt aspect ce nu trebuie neglijat pentru început e legat de cunoașterea de catre voluntari a drepturilor si obligatiilor.

Etapele prezentate mai sunt pot fi luate ca model si apoi interpretate in functie de specificul proiectului. Un lucu totusi ramane neschimbat indiferent de specificul activitatilor. O echipa pentru a putea fi eficienta are nevoie de timp si sustinere din partea coordonatorului.  Motiviatia si munca in echipa e cheia succesului intr-o echipa.

Articole asemanatoare:

Categorii: Do-It-Yourself

Posteaza un comentariu