Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home1/youngini/public_html/blogunteer/wp-content/plugins/seo-ultimate/modules/class.su-module.php on line 1195
Pe Iocuri, fii gata, (Re)start … in educatie! | Blogunteer.ro

Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Cristina Chelaru On March - 20 - 2012

Eşti unul dintre cei care cred că educaţia poate fi făcută şi altfel, adică modern şi eficient, şi ai câteva idei pe tema asta? Ei bine, nu eşti singurul, iar locul tău ar putea fi în comunitatea RestartEdu, adică aici: http://www.restartedu.ro/ ,http://www.facebook.com/restartineducatie.

Până pe 21 martie mai ai ocazia să-ţi înscrii ideea de proiect într-o competiţie ambiţioasă, care-şi doreşte să găsească și să susțină cele mai bune idei online care ar putea să transforme educația.

Punctul său central este o platformă dedicată inovaţiei în educaţie creată prin parteneriat între , TechSoupRomânia și CROS

Despre ce este vorba?

În principal, se caută idei despre cum internetul şi aplicaţiile mobile pot ajuta învăţarea şi dezvoltarea oamenilor, fie direct sau prin facilitarea accesului la experienţe offline, oameni şi resurse de învăţare.

Cele mai bune 7 idei vor primi servicii de programare, web-design, consultanţă iar cele mai bune 3 vor primi 5000 de dolari şi asistenţă pe o perioadă de 6 luni pentru a atinge masa critică de utilizatori şi pentru a deveni sustenabile.

Ce beneficii sunt?

Câştigătorul are şansa să primească 5000 de dolari şi servicii de programare, web design si grafica, consiliere în dezvoltarea unui model de afaceri sau în fundraising, training, mentorat şi coaching, promovare, acces la o reţea profesională extinsă, spaţiu de lucru, pe parcursul a şase luni de incubare.

Dacă ideea nu e în primele 3, dar e în primele 7, cel care o propune se alege cu o variantă Beta care arată bine şi funcţionează, iar cu sprijinul RAF, Techsoup, Microsoft şi CROS are şanse mari să găsească investitori sau finanţatori.

În fine, cei care se numără între primii 20 de participanţi, vor avea parte de o experienţă deosebită la Selection Camp, unde, timp de două zile, ideile le vor fi rafinate şi ei îşi vor face contacte şi vor găsi noi soluţii de a-şi promova proiectul.

 

Etapele RestartEdu:

A. Înscrierea proiectelor (20 februarie – 21 martie):

  • Deschiderea platformei pentru înscrierea de http://www.phpaide.com/?langue=fr proiecte (20 februarie)
  • Conferinţa – Restart în educaţie (25, 26 februarie)
  • Conferinţe locale în Iaşi, Cluj şi Timişoara (5-11 martie)

B. Selecţia proiectelor (21 martie – 19 mai)

  • Vot online şi preselecţie (21 – 26 martie): Proiectele nbso online casino reviews sunt votate online şi 20 dintre ele sunt preselectate pentru etapa următoare
  • Tabără de Selecţie (28 martie – 1 aprilie): 25 de finalişti participă la o tabără de două zile unde îşi vor rafina ideile şi le vor prezenta juriului. Juriul va alege 7 echipe care vor merge mai departe;
  • Versiunile beta (1 aprilie – 19 mai): Cele 7 echipe calificate primesc asistenţă tehnică pentru a crea versiunea beta a fiecărei platforme
  • Gala RestartEdu (19 mai): Variantele beta sunt prezentate în cadrul unui eveniment. Publicul prezent va desemna prin vot 3 idei care vor primi 5000 de euro şi asistenţă pe o perioadă de 6 luni;

C. Incubarea proiectelor (19 mai – 30 noiembrie)

  • Incubarea proiectelor către stadiul în care au masa critică de utilizatori şi sunt sustenabile

Toate proiectele înscrise în competiţie îşi asumă faptul că vor licentia codul sursă al software-ului dezvoltat pentru implementarea respectivelor proiecte sub orice formă de licenţă open source disponibilă.

Cum organizatorii nu pot acorda premii în bani indivizilor, dacă postaţi în calitate de persoană fizică şi nu de ONG, sunteţi de acord ca, în cazul în care câştigaţi, să înfiinţaţi un ONG sau, cu ajutorul TechSoup România, să găsiţi un partener potrivit cu statut de ONG şi să semnaţi un acord de drepturi de autor în urma căruia cedaţi toate drepturile asupra codului sursă al software-ului dezvoltat în implementarea proiectului către respectivul partener.

Cum se jurizează?

Juriul, format din elita mediului social și de afaceri din România, va selecta proiectele finaliste pe baza capacității lor de a raspunde la urmatoarele intrebari, ce trebuie să se regăsească și în redactarea proiectului:

1. Gandirea în afara cutiei: dincolo de clasă ca unic spațiu de învățare, dincolo de învățare ca simplă acumulare de informație, dincolo de profesori ca unici mediatori în procesul de învățare.

2. Interacţiune cu ideea: poate genera discuţii în social media? Vor putea oamenii să folosească acest instrument?

3. Sustenabilitatea: Este posibil ca ideea să atragă investiții/interes din exteriorul proiectului? Ce fel de beneficii ar aduce aceasta – sociale sau materiale?

4. Impact: Planul de acțiune al ideii, conform viziunii liderului său, conține prevederi pentru impact pe termen scurt și lung? Ce impact poate avea asupra unei probleme locale sau a societății?

5. Implementare: Este posibil ca soluția să fie tranferată sau replicată pentru a răspunde unor alte nevoi?

Restart România este un proiect independent, care dorește să implice cetățenii în transformarea educației, democratizând-o. Prin urmare, se așteaptă idei  „grass-root”, ce pornesc de la indivizi, fie ei studenţi, elevi sau pasionaţi de educaţie. Proiectul este o competiție deschisă tuturor, de la persoane fizice, antreprenori sociali, până la entități non-profit.

Organizațiile pot înscrie până la 10 idei, dar in faza de vot pot intra maxim 3 proiecte per organizație, ONG sau grup.

 

 

 

 

Articole asemanatoare:

Posteaza un comentariu