Zilele aceastea am purtat o frumoasă discuție cu Alexandra Gruian, membră a organizației GRASP (Global Romanian Society of Young Professionals), privind călătoria sa recentă în Georgia.
Prin intermediul programului Tineret în Acțiune finanțat de Uniunea Europeană, 35 de tineri din 11 țări au venit Baku Riany, o stațiune montană situată la aproape de 200 de km de capitala țării, Tbilisi, pentru abordarea interculturală a instrumentelor oferite de internet. Participanții veniți din Italia, Spania, Polonia, Estonia, Letonia, România, Republica Moldova, Ucraina, Georgia, Azerbaijan și Armenia, au participat la prezentări și ateliere despre noile media.
Înainte însă de a vă povesti câte ceva din modul în care puteți beneficia de aceste noi canale de promovare, aș vrea să împărtășesc puțin cu voi din experiența trăită de Alexandra cu ocazia acestui program de voluntariat. Discuția noastră s-a extins asupra situației privind aspecte economice, politice și sociale prezente în Georgia de azi. Cred că foarte puțini dintre voi ați avut ocazia să călătoriți în această țară, tocmai de aceea m-am gândit să profit de această ocazie pentru a vă familiariza puțin mai mult cu acestea. Pentru că, trebuie să mărturisesc că în urma discuției purtate cu Alexandra, în care inițial plecasem la drum intrigată de tema abordată de ei în acest program și cu scopul de a afla cât mai multe lucruri pe care să le împărtășesc cu voi, în final am ajuns la comun acord că motivația și oportunitatea oferită prin intermediul acestui tip de voluntariat au depins foarte puțin de informațiile dobândite în cadrul cursului. Adevărata experiență a constat de fapt în ocazia de cunoaște oameni veniți din atâtea țări aducând cu ei un bagaj cultural tocmai bun de pus în comun și de construit noi punți de înțelegere pornind de la cunoștințele fiecărui membru.
În ceea ce privește noile media sau mediile de activare online, cred că mulți dintre voi dețineți deja un cont pe cel puțin una dintre rețelele de socializare precum Facebook, Twitter, Linkedin sau Google+. Pe lângă rețelele de socializare, printre celelalte mijloace prin care ne putem face simțită prezența în spațiul online se numără și site-urile sau blogurile create special pentru a prezentarea acțiunilor sau proiectelor derulate de voi.
Însă un detaliu foarte important de reținut ar fi că foarte puține site-uri ale organizațiilor/asociațiilor dețin așa-numitul colț mass-media. Se pare că acesta repezintă un element cheie întrucât permite stocarea informațiilor referitoare la proiectele voastre necesitând o actualizare continuă. Astfel, veți ajuta partenerii, persoanele interesate de proiectele voastre care pot transmite mai departe aceste date pentru a le face cât mai cunoscute. Având un acces rapid ei își vor forma o imagine cât mai clară și coerentă asupra proiectelor și implicit organizației din care faceți parte.
Trebuie să știți totodată că este indicat să vă hotărâți asupra a maximum trei canale principale de promovare. Acest pas este unul important deoarece vă va permite să mențineți mai ușor actualizate aceste canale alese ( ex: Facebook, Blog, Twitter) pentru a ține la curent persoanele interesate de activitățile voastre.
De asemenea, se pare că cel mai utilizat canal de recrutare de către membrii organizațiilor este Twitter întrucât asigură credibilitate.
În final aș vrea să adaug că pe langă toate aceste canale oficiale prin care vă puteți promova cred că cea mai mare parte ține de dorința voastră de a vă afirma, să încercați să vă conturați un mesaj cât mai puternic prin care să sintetizați clar și concis ceea ce doriți să faceți și mai ales, să nu uitați cui vă adresați prin acest mesaj și cum credeți că-i puteți implica activ pe acești oameni în activitățile susținute de voi. Și bineîneles o porție proprie de creativitate.
Un comentariu
[…] Alexandra Gruian si modalitati de promovare a proiectelor de voluntariat […]