Blogunteer.ro

Împreună spunem povestea voluntariatului din România!

bookmark bookmark
Oana Vasiliu On June - 3 - 2011

“What would Google do?”, scrisa de Jeff Jarvis, aparuta din 2009 si in Romania, la editura Publica este, fara nicio urma de indoiala, cea mai motivationala carte pe care am citit-o pana acum.

Jeff Jarvis nu este unul din fondatorii Google, nici vreun angajat al lor, ci doar unul din cei mai mari oameni din web-ul mondial. Printre altele, este profesor de jurnalism la Scoala Superioara de Jurnalism din cadrul City University of New York si intelege, explica si motiveaza cu argumente perfect plauzibile ce inseamna o afacere astazi, in era internetului.

Daca vreodata te-ai gandit sa-ti lansezi propria afacere, ai milioane de idei si mai mult decat atat, antreprenoriatul iti face cu ochiul, aceasta carte iti face (putina) ordine in prioritati.

Google depisteaza problemele, le rezolva si gaseste oportunitatea din fiecare dintre ele prin aceea ca gandeste diferit. Totul se reduce la a-ti gasi propria viziune noua despre lume.

Cartea nu vinde nimic, nu preaslaveste si nu arata cu degetul concurenta. Explica, extrem de simplu si pe intelesul tuturor, ce inseamna era internetului si ce implicatii umane are ea. Cartea vorbeste despre oamenii din spate, a caror nume cel mai probabil nu le stim, despre greselile marilor corporatii si despre cum si-au dat seama ca Google este prietenul lor, nu dusmanul lor.

Motorul de cautare va controla planeta, declara scriitorul Paulo Coelho. Insa Google nu ar vrea sa controleze ceva plictisitor precum o resursa sau o companie de telefonie sau sa-si faca intrarea in industria sanatatii sau sa deschida un restaurant (desi bucatarul cantinei Google a scris Food 2.0). Unii si-ar dori ca Google sa preia conducerea unui ziar – The New York Times – sau a unei companii precum gigantul Microsoft. Dar nu, Google stie cine este. Ambitia sa este de a organiza lumea, nu de a prelua conducerea ei.

Ca cititor al acestei carti, am inteles ca scopul meu este numai al meu, oricate lucruri ar interveni pe parcurs. Si ca banii nu conteaza intotdeauna, de aceea Google ofera foarte multe servicii gratuite, de extraordinara calitate, unde sunt poate milioane de oameni care au lucrat miliarde de ore ca sa perfectioneze ceva ce Google imi ofera in mod gratuit si ca el, multi alti giganti ai webului.

In astfel de carti, apreciez cel mai mult obiectivitatea tipsurilor oferite. Imi place sa invat prin exemple, sa inteleg mecanismul testand intai cum porneste motorul si apoi din ce este el alcatuit astfel incat acesta sa porneasca. Ce face Google, in 5 explicatii simple, pentru noi, simpli bloggeri sau presedinti de multinationale, atfel spus, economia linkului:

  • trebuie sa creezi continut unic cu valoare obiectiva, continutul de serie nu va genera linkuri si nici nu-ti va aduce pretiosul elixir Google
  • trebuie sa fii deschis pentru ca Google si oricine sa poata gasi continutul produs de tine (Daca nu poti fi cautat, nu vei fi gasit)
  • odata ce ai adunat linkuri si ai un public, depinde de tine sa le exploatezi, de obicei prin publicitate
  • ar trebui sa utilizezi linkurile pentru a-ti eficientiza munca (Fa ceea ce stii mai bine si foloseste linkuri pentru toate celelalte lucruri)
  • gaseste oportunitati de a crea valoare pe baza acestui strat de linkuri.

Google ajuta. Si daca el poate, poti si tu, indiferent de unde pornesti, atat timp cat ai in minte o realizare mareata si esti deschis sa primesti atat feedback pozitiv, cat si negativ. Iar daca toata critica o folosesti ca sa iti imbunatatesti produsul, poate vei descoperi secretul succesului.

 

What would YOU do ?

 

Articole asemanatoare:

Posteaza un comentariu